הפסקות בביה"ס חשובות לא פחות מלימודים

הפסקות בביה"ס חשובות לא פחות מלימודים

זמן ההפסקות בבית הספר חשוב לא פחות מהישיבה בכיתה, רצוי שהילדים יצאו לשחק
בחצר בית הספר בהפסקות.
שם נרקמים יחסים חברתיים, שם הילד לומד מיומנויות חברתיות, שם הילד פועל עם גופו על
פי רצונו, משחקי כדור, ריצות, קפיצות, דילוגים, טיפוס, מחבואים, שם הוא מוציא את
האנרגיות ומתעל אותן לצרכיו האישיים, שם הוא מפתח לעצמו מיומנות על ידי ניסוי וטעיה
בפעילויות שונות ומגוונות. שם הוא יממש את ילדותו ושמחת חייו.
חשוב לתת לתינוק מינקותו סוגי מגע שונים ומגוונים אשר מאפשרים לו להכיר טוב יותר את
גופו, לזהות את אברי גופו ולהשתמש בהם ביעילות. הוא מקבל העשרה וגיוון תנועתי. ככל
שהרפרטואר התנועתי של התינוק  רחב יותר , היכולות שלו משתכללות, הביטחון עולה, הוא
מגיע לבית הספר כבר מנוסה בתנועה במגע, במיומנויות שונות של משחק עם כדור, קפיצה,
ריצה, ,טיפוס , נפילה וקימה הוא יעדיף להתנסות באתגרים חדשים שיצטרך להתמודד איתם
מול ילדים אחרים ופחות יירתע מהם. כשהוא יצליח, הוא יהיה יותר מקובל ורצוי בחברה. ילד
כזה,  סביר להניח שידע אף לווסת יותר טוב את  תחושותיו ורגשותיו וכן, ידע לעשות את
ההפרדה בין המשחק בחוץ לבין הלמידה וההקשבה בכיתה.
סרבול וקושי לבצע פעולות יומיומית, איטיות בתנועה, יגרמו לילד להעדיף לשבת בכיתה
בזמן ההפסקות, פחות לשחק בחוץ וליצור קשרים חברתיים, פחות לממש את פוטנציאל
הילד שבו, חשיבה יצירתית, סיפוק מהצלחה ושמחת החיים.

כתיבת תגובה